Kurs

Kurs 60 högskolepoäng • FBMA05

På kursen får du lära dig om olika delar av förlagets praktiska arbete och teoretiska perspektiv på bokmarknaden.

Kurstillfälle: vårterminen 2024
Termin: 1
Studiesätt: heltid, dagtid
Kursperiod: 2024-01-15 – 2025-01-19
Anmälningskod: LU-71800
Behörighet: För tillträde till kursen krävs minst 60 högskolepoäng i valfritt ämne.

Kursansvarig: Sara Kärrholm, Sara Tanderup Linkis
Lärare: Thomas Alm, Malin Arnberg, Shu-Chin Hysing, Sara Jonasson, Sara Kärrholm, Signe Leth Gammelgaard, Claes Lindskog, Kristina Lundblad, Ann Sköld, Sara Tanderup Linkis, Anna Clara Törnqvist, Gunilla Törnvall, Molly Uhlmann Lindberg

Information om ingående delar

  1. Introduktion till förlag och bokmarknadskunskap , 3 hp
  2. Redaktionellt arbete , 10 hp
  3. Förlagsjuridik , 3 hp
  4. Produktion och design , 7 hp
  5. Digital utgivning och spridning , 7 hp
  6. Marknadsföring och marknadsanalys , 10 hp
  7. Marknadsplan , 3 hp
  8. Förlagsekonomi , 2 hp
  9. Kulturteori , 7,5 hp
  10. Uppsats , 7,5 hp

Vägar till examen – ämne

Vill du ta kandidatexamen i detta ämne? Läs mer här!

Praktik inom utbildningen

Inom dessa arbetsplatser har förlags- och bokmarknadsstudenter gjort sin praktik under de senaste åren.

Alumnporträtt

Här hittar du alumnporträtt med tidigare studenter i förlags- och bokmarknadskunskap.

Bokryggar i en bokhylla. Foto.

Kompetensprofil: förlags- och bokmarknads­kunskap

– om studenternas kunskaper och kompetenser.

Sidansvarig: malin.sjobergkansliht.luse | 2020-06-16