Aktuellt

Forskarutbildning

Frukostträffar för doktorander

Kansli HT och HT-biblioteken välkomnar alla fakultetens doktorander till vår nya evenemangsserie Frukostträffar för doktorander!

Dessa frukostmöten ger dig möjlighet att träffa andra doktorander vid HT-fakulteterna samt personal från Kansli HT och forskningsstödsteamet på HT-biblioteken.

Varje frukostmöte kommer att ha ett ämne som är relevant för doktoranders utbildning och sysselsättning, och vi kommer att bjuda in föredragshållare med expertis inom olika områden och ämnen. Dessa korta samtal under frukosten kommer att ta cirka 30 minuter, och resterande tid är öppen för frågor och umgänge. Personal från Kansli HT och forskningsstödsteamet på HT-biblioteken deltar vid varje möte och finns tillgängliga för frågor.

Mackor och kaffe/te till alla deltagare kommer att finnas vid varje frukostmöte, och därför ber vi er att anmäla er så att vi kan beställa rätt antal. Anmälningslänk skickas ut per e-post och blir tillgänglig på denna sida ett par veckor före respektive frukostträff.

Under hösten 2024 kommer frukostträffarna att äga rum följande datum och tider:

Torsdag 26 septemer kl. 9.00–10.30

Tisdag 29 oktober kl. 9.00–10.30