Serie
Här kan du hitta böcker inom humaniora och teologi som publicerats av universitetet, men som inte hör till någon av serierna. Listan täcker både avhandlingar och andra böcker, publicerade från år 2010 och framåt.
Levande lärmiljöer
Hege Irene Markussen, Katarina Mårtensson (red.) | Levande lärmiljöer. Proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2018 | Övriga – utbildningsvetenskap | 2021
Läs mer
Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring
Sara Santesson, Katarina Mårtensson (red.) | Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring. Proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020 | Övriga – utbildningsvetenskap | 2021
Läs mer
Pedagogiska dilemman
Alexander Maurits, Katarina Mårtensson (red.) | Pedagogiska dilemman. Proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2016 | Övriga – utbildningsvetenskap | 2018
Humanistiska och teologiska fakulteterna vid Lunds universitet anordnar med jämna mellanrum högskolepedagogiska inspirationskonferenser för sin undervisande personal. Syftet med dessa konferenser är att inspirera till erfarenhetsutbyte och diskussion om undervisning och lärande. I ...
Läs mer
Högskolepedagogik i humanistisk och teologisk utbildning
Alexander Maurits, Katarina Mårtensson (red.) | Högskolepedagogik i humanistisk och teologisk utbildning. Proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskoferens 2014 | Övriga – utbildningsvetenskap | 2016
Humanistiska och teologiska fakulteterna vid Lunds universitet anordnar med jämna mellanrum högskolepedagogiska inspirationskonferenser för sin undervisande personal. Syftet med dessa konferenser är att inspirera till erfarenhetsutbyte och diskussion om undervisning och lärande. I ...
Läs mer
Att sätta praxis på pränt
Johanna Bergqvist | Att sätta praxis på pränt. En handbok i att skriva betygskriterier | Övriga – utbildningsvetenskap | 2015
Så fort man sätter graderade, målrelaterade betyg använder man som lärare någon form av betygskriterier, även om dessa ofta är tysta eller outtalade. Det finns många fördelar med att dessa kriterier skrivs ned och görs explicita. Skriftliga betygskriterier tydliggör både för läraren ...
Läs mer
Högskolepedagogisk reflektion och praktik
Alexander Maurits, Katarina Mårtensson (red.) | Högskolepedagogisk reflektion och praktik. Proceedings från humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2012 | Övriga – utbildningsvetenskap | 2014
Humanistiska och teologiska fakulteterna vid Lunds universitet anordnar med jämna mellanrum högskolepedagogiska inspirationskonferenser för sin undervisande personal. Syftet med dessa konferenser är att inspirera till erfarenhetsutbyte och diskussion om undervisning och lärande. I ...
Läs mer
Vetenskapliga perspektiv på lärande, undervisning och utbildning i olika institutionella sammanhang
Anders Persson, Roger Johansson (red.) | Vetenskapliga perspektiv på lärande, undervisning och utbildning i olika institutionella sammanhang. Utbildningsvetenskaplig forskning vid Lunds universitet | Övriga – utbildningsvetenskap | 2014
Institutionen för utbildningsvetenskap vid Lunds universitet är en ny institution som startade 2011. Institutionen har bland annat uppdraget att samordna utbildningsvetenskaplig forskning vid Lunds universitet och har tagit initiativ till ett utbildningsvetenskapligt forskarnätverk ...
Läs mer