Teman 2019-2024
2019: Examination och studieresultat
- Att de faktiska studieresultaten motsvarar lärandemål och examensmål
2020: Internationalisering
- Att internationalisering och internationella perspektiv främjas i utbildningen
2021: Studie-, lärande- och pedagogiska miljöer
- Att utbildningen sätter studenters/doktoranders lärande i fokus
- Att utbildningen vilar på vetenskaplig och/eller konstnärlig grund samt beprövad erfarenhet
- Att undervisande personal, inklusive handledare, har ändamålsenlig ämnesmässig, högskolepedagogisk, ämnesdidaktisk och övrig relevant kompetens, samt att lärarkapaciteten är tillräcklig
- Att en ändamålsenlig och för alla tillgänglig studie- och lärandemiljö med välfungerande stödverksamhet föreligger
2022: Uppehåll för uppföljning och mittvägsreflektion
2023: Utbildningens relevans
- Att utbildningen ska vara relevant för studenterna/doktoranderna samt svara mot samhällets behov
2024: Perspektiv i utbildningen
- Att jämställdhets- och likabehandlingsperspektiv integreras i utbildningen
- Att ämnesrelevanta perspektiv i hållbar utveckling främjas i utbildningen
- Att studenterna/doktoranderna har inflytande i planering, genomförande och uppföljning av utbildningen