Kurs

Kurs 60 högskolepoäng • FBMA04

På kursen får du lära dig om olika delar av förlagets praktiska arbete och teoretiska perspektiv på bokmarknaden. 

Kurstillfälle: höstterminen 2023
Termin: 2
Studiesätt: heltid, dagtid
Kursperiod: 2023-01-16 – 2024-01-14
Behörighet: Grundläggande samt minst 60 högskolepoäng eller motsvarande kunskaper.

Introduktionsmöte: Måndagen den 28 augusti kl. 10.15 – 12.00 i LUX:B240

Kursansvarig: Sara Kärrholm, Sara Tanderup Linkis
Lärare: Anja Hoppe, Sara Kärrholm, Karin Salomonsson, Ann Sköld, Sara Tanderup Linkis, Jonas Thorup Thomsen, Molly Uhlmann Lindberg

Information om ingående delar

  1. Introduktion till förlags- och bokmarknadskunskap , 3 hp
  2. Redaktionellt arbete , 10 hp
  3. Förlagsjuridik , 3 hp
  4. Produktion och design , 7 hp
  5. Digital utgivning och spridning , 7 hp
  6. Marknadsföring och marknadsanalys , 10 hp
  7. Marknadsplan , 3 hp
  8. Förlagsekonomi , 2 hp
  9. Kulturteori , 7,5 hp
  10. Uppsats , 7,5 hp

Vägar till examen – ämne

Vill du ta kandidatexamen i detta ämne? Läs mer här!

Praktik inom utbildningen

Inom dessa arbetsplatser har förlags- och bokmarknadsstudenter gjort sin praktik under de senaste åren.

Alumnporträtt

Här hittar du alumnporträtt med tidigare studenter i förlags- och bokmarknadskunskap.

Bokryggar i en bokhylla. Foto.

Kompetensprofil: förlags- och bokmarknads­kunskap

– om studenternas kunskaper och kompetenser.

Sidansvarig: malin.sjobergkansliht.luse | 2020-06-16